kwi 23 2020

Gra w klasy


Komentarze: 0

Hej! Gra w klasy to kolejna świetna zabawa z lat dzieciństwa naszych babć, mam i nas samych.

Jak grać w klasy?

Na ziemi rysujemy diagram (diagramów i możliwości jest całe mnóstwo, właściwie ogranicza nas tylko wyobraźnia), numerujemy go od 1 do 9, można wykroczyć poza 9 jeżeli Wasze dzieci znają dalsze cyfry i liczba pól w diagramie na to pozwala. Każde pole to jedna klasa. Skaczemy po kolei od 1 do 9, lub możemy wyrywkowo. Przed przystąpieniem do skakania, musimy na klasę coś rzucić, najlepiej kamyk lub monetę. To, co rzucimy nie może dotknąć linii klasy lub wypaść poza. Jeżeli niestety tak się stanie, jest to "skucha" i rzucającemu przepada kolejka. Wygrywa osoba, która jako pierwsza przeskoczy wszystkie klasy.

Wiem, że grało się również w taki sposób, że umieszczało się kamyk na początkowym polu, a następnie skacząc z klasy do klasy, kopało się go na następne pola gry. Jeżeli zdarzyło by się tak, że kamyk zatrzymałby się na linii lub skaczący na niego nadepnie, to traci kolejkę. Skakało się też z nogami na krzyż, z zawiązanymi oczami i tyłem. Ale uważam, że to zbyt trudne zadanie dla dzieci 3-6 letnich.

Poniżej przedstawiam Wam znane mi układy do gry w klasy i ich zasady.

Chłopek

 

 
Grający wrzuca kamyk na pole z cyfrą 1, jeżeli mu się uda - kamyk nie dotnie linii, ani nie wypadnie, skacze dalej. Na pola 4 i 5 oraz 7 i 8 należy wskoczyć obunóż. Kiedy grającemu uda się przeskoczyć wszystkie klasy, odwraca się o 180 stopni i skacze od końca. 
 
Pizza
 
Zaczynamy od pola z numerem 1. Grający przeskakują w pierwszą stronę na lewej nodze, w drugą stronę na prawej. 
 
Magiczna kula

 

 
W tym wariancie uczestnicy skaczą na każdą klasę obunóż. 
 
Szafa 

 

 

Tutaj z kolei na pola 1, 2, 3, 6 grający wskakują na jednej nodze, na pola 4 i 5, 7 i  8 na na dwóch.

 
Niebo i piekło
 


Moja ulubiona wersja, pewnie przez to supernaturalne nawiązanie do innych światów😛 Tak jak poprzednio, gra rozpoczyna się wrzuceniem kamyka na odpowiednią klasę. Na pole 1 należy wskoczyć na jednej nodze, na pola 2 i 3, 4 i 5, 6 i 7 obunóż. Celem grających jest dostanie się do nieba. Jeżeli kamyk wpadnie do piekła, siadają i nie mogą więcej grać, kibicują pozostałym na placu boju. Wygrywa ten, komu uda dostać się do nieba.

Czekoladki

Grający ustalają swoje symbole, którymi będą oznaczać pola. Uczestnicy rzucają kamyk na dowolne pole, skaczą do niego na jednej nodze, a pole na które kamyk upadł oznaczają swoim symbolem. Żeby dostać się na swoje pole, trzeba przeskoczyć wszystkie kostki przed nim, zaczynając od lewego dolnego pola. Zawodnicy nie mogą skakać po polach oznaczonych symbolami przeciwników. 
 
Ślimak
 
W tej wersji zasady są takie jak w zwykłych klasach. 
 
W kolejnej, pola na muszli ślimaka muszą być puste. Grający rzucają kamyk na kolejne klasy, a jeżeli uda im się przeskoczyć całą trasę, na dowolnym polu rysują pierwszą literą swojego imienia. Wówczas, w kolejnej rundzie mogą na tym polu odpocząć. Inne osoby muszą to pole przeskoczyć. Gra kończy się, kiedy cała muszla zostanie zapełniona inicjałami. 
 
A Wy jakie znacie plansze do gry w klasy? Jestem bardzo ciekawa.
pani Lideczka
pani_lidzia   
Do tej pory nie pojawił się jeszcze żaden komentarz. Ale Ty możesz to zmienić ;)

Dodaj komentarz